Pàgina d'inici > Internacional, Notícies > El “Costa Concordia”, reclam turístic de l’illa de Giglio

El “Costa Concordia”, reclam turístic de l’illa de Giglio

GIGLIO, ITÀLIA >> El "Costa Concordia" s'ha convertit en un reclam trurístic per a l'illa de Giglio.Set mesos després del naufragi del creuer “Costa Concordia” davant l’illa de Giglio, a Itàlia, en què van morir 32 persones, continuen les tasques per reflotar el vaixell. Uns treballs que s’allargaran més del previst, fins a la primavera de l’any que ve. Es tracta d’una operació sense precedents, que costarà uns 230 milions d’euros. Un cost que tindrà contrapartides per a l’illa, que ja s’ha convertit en tot un reclam turístic. 

 

 
Fins a Giglio arriben cada dia centenars de turistes que volen veure com va quedar el “Costa Concordia” després que el 13 de gener embarranqués al fons marí i acabés en aquesta posició. Diferents empreses turístiques ofereixen excursions per la zona al preu de 10 euros.

Una de les turistes, Suzana Bina, diu que “hem decidit contractar una excursió fins a Giglio per portar el meu nebot a veure una de les tragèdies més grans dels últims temps”. Per la seva banda, Fabrizio afegeix que “és una cosa que no passa tots els dies. És molt curiós veure un vaixell tombat d’aquesta manera i això no ho veus sempre..”

I és que moure les 114.000 tones del “Costa Concordia” és tot un desafiament tècnic. Els treballs se centren a construir una plataforma submarina sobre la qual s’estabilitzarà la nau gràcies a dues grues gegants i uns tancs d’aigua i aire. Es vol reflotar el vaixell d’una sola peça per produir el menor impacte ambiental. Un cop alçat es remolcarà fins a port per desballestar-lo. Un canvi en el plantejament inicial farà allargar les feines fins a la primavera de l’any que ve.

Carlo Femiani, de l’empresa responsable de la reflotació del “Costa Concordia” ha explicat que “el nombre de plataformes i la seva posició han canviat del que havíem pensant en un origen. Això representa un canvi en el nostre departament d’enginyeria que ens ha portat a un seguit de modificacions que poden incrementar la durada de l’operació de rescat. El nostre objectiu, però, continua sent allunyar el creuer de l’illa al més aviat possible.”

No serà tampoc fins l’any que ve quan començarà el judici contra els responsables del naufragi en què van morir 32 persones.
Hi ha nou processats per la tragèdia. Entre ells, el capità Francesco Schettino, acusat d’haverprovocat l’accident en apropar-se massa a l’illa.

 

324.cat

Advertisements
Categories:Internacional, Notícies
  1. Encara no hi ha cap comentari.
  1. No trackbacks yet.

Deixa un comentari (els comentaris amb caràcter ofensiu i/o racista o que no estiguin relacionats amb la notícia seran esborrats i denunciats immediatament)

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: