Pàgina d'inici > Comunicació, Notícies > TVE admet que va ser “un error” amagar la manifestació de la Diada al “Telediario 2”

TVE admet que va ser “un error” amagar la manifestació de la Diada al “Telediario 2”

TVE >> La direcció de comunicació de RTVE ha reconegut aquest dimecres que “hi va haver un error” en l’ordre en què la segona edició del ‘Telediario’ va col·locar ahir la notícia sobre la manifestació independentista de la Diada a Barcelona.

 

Aquestes fons han admès que hi va haver un error de valoració en la segona edició del ‘Telediario’, però han defensat que “al llarg de tot el dia la resta de la cobertura que va fer TVE de la Diada va ser impecable”.

“Es va entrevistar a ‘Los Desayunos’ responsables de CiU, del PP i del PSC, es va informar al ‘Telediario 1’ de tots els actes de la Diada i es va parlar de la manifestació de la tarda i, tot i que la notícia es va ubicar malament a l’escaleta del ‘Telediario 2’, la informació en si va ser impecable”, han afegit les mateixes fonts.

Segons ha precisat la direcció de comunicació de RTVE, la informació que es va emetre en la segona edició del ‘Telediario’ va incloure una entrada en directe del periodista de la cadena pública i també diverses declaracions, a més d’entrevistes a manifestants.

“Avui mateix s’han obert els informatius amb aquesta informació”, han assenyalat les mateixes fonts de la direcció de RTVE.

D’altra banda, aquesta tarda diversos òrgans vinculats a la redacció i als treballadors de RTVE han expressat la seva queixa pel tractament donat a la notícia.

El consell d’informatius de RTVE ha denunciat que la segona edició del ‘Telediario’ de La 1 “va relegar” ahir la notícia de la manifestació independentista de Barcelona al minut vint. Segons aquest òrgan, elegit pels periodistes de la corporació per vetllar pel rigor i l’objectivitat de les notícies, es va relegar la notícia “tant en els titulars com en l’informatiu com en el fet de situar-la en el minut vint, al darrere de notícies més llunyanes i menys significatives”.

“Aquest tractament vulnera la primera línia del manual d’estil de RTVE: la principal raó de ser de RTVE és el dret de tots els ciutadans a disposar d’una informació veraç i independent”, denuncia el consell.

Per la seva banda, el Consell Assessor de RTVE a Catalunya ha lamentat “el menyspreu del ‘Telediario 2’ de TVE per la notícia de la manifestació0”, i la UGT ha qualificat de “vergonyós” el tractament informatiu de la manifestació.

VÍDEO:  Telediario 2, 11/09/2012

ara.cat

Advertisements
Categories:Comunicació, Notícies
  1. Encara no hi ha cap comentari.
  1. No trackbacks yet.

Deixa un comentari (els comentaris amb caràcter ofensiu i/o racista o que no estiguin relacionats amb la notícia seran esborrats i denunciats immediatament)

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: