Pàgina d'inici > Comunicació, Notícies > Adéu a les pujades de so sobtades als talls publicitaris

Adéu a les pujades de so sobtades als talls publicitaris

TELEVISIÓ >>  Un tall publicitari interromp un programa i, de seguida, el volum del canal s’apuja automàticament. Aquesta pràctica, tan corrent en les cadenes i tan molesta per als teleespectadors, té els dies comptats en els canals que emeten en territori català.

 

El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) ha aprovat un codi d’autoregulació en què es fixen, per primera vegada, els paràmetres tècnics per tal d’evitar els augments sobtats de so a la televisió. L’organisme català també ha creat un comitè de seguiment amb l’objectiu de vetllar pel compliment del codi d’autoregulació i per corregir-ne possibles incompliments.

El nou document regulador l’han firmat la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), BTV, 8TV, la Xarxa Audiovisual Local (XAL), diverses agrupacions de televisions locals i la productora Mediapro. També s’hi han afegit associacions professionals i acadèmiques de l’àmbit de la publicitat i de les telecomunicacions. Segons el CAC, la relació d’entitats “podria augmentar pròximament amb la incorporació de nous participants”.

Queixes dels teleespectadors

El grup de treball que ha elaborat el document d’autoregulació es va constituir, com explica el CAC, “en resposta a les queixes presentades davant l’organisme per part dels teleespectadors”.

Segons aquest nou codi -que ja estava recollit en la normativa, tot i que no desenvolupat-, els usuaris tenen dret que “el nivell sonor dels missatges publicitaris no sigui superior al nivell mitjà del programa anterior”. Per mesurar-ho, el text recull diversos paràmetres tècnics. “Aquesta és la gràcia del codi -asseguren a l’ARA des del CAC-, que estableix uns criteris que no depenen de la percepció espontània de cadascú, sinó que són comprovables i contrastables empíricament”.

Montserrat Bros, responsable de comunicació del TAC (Associació de Consumidors de Mitjans Audiovisuals de Catalunya), valora positivament el nou codi del CAC i afegeix que esperen que la seva execució “sigui una realitat i no una fórmula per presumir de bones intencions de les diferents entitats implicades”.

El codi d’autoregulació és una iniciativa pionera a l’Estat. A escala estatal hi està treballant un grup específic integrat al Foro Técnico de la Televisión Digital Terrestre, del qual també forma part el Consell.

El comitè de seguiment estarà format per cinc membres escollits entre els representats de les parts signants. També formarà part del comitè, amb veu però sense vot, un representant del CAC. En les sessions del comitè, que tindran lloc a la seu del CAC, s’informarà de l’aplicació del codi i se n’avaluarà el compliment que en fan cada un dels prestadors de serveis de televisió que han signat el document.

 

ara.cat

Advertisements
Categories:Comunicació, Notícies
  1. Encara no hi ha cap comentari.
  1. No trackbacks yet.

Deixa un comentari (els comentaris amb caràcter ofensiu i/o racista o que no estiguin relacionats amb la notícia seran esborrats i denunciats immediatament)

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: