Pàgina d'inici > Comunicació, Notícies > ” Los Desayunos” de TVE, més frugals

” Los Desayunos” de TVE, més frugals

TVE >>UN DEBUT AMB EL PP  La primera entrevista de Casado va ser al ministre José Manuel Soria. A l'altra foto, Edurne Uriarte, dona del també ministre Wert.  Los desayunos de La 1 han deixat un regust amarg durant el seu primer mes amb la nova presentadora, María Casado, que substituïa la icònica Ana Pastor. Tot i que mantenen el nombre d’espectadors, en quota de pantalla s’ha deixat 1,4 punts d’audiència. Així, durant el setembre d’enguany, l’espai va ser seguit a Espanya per 329.000 espectadors que representaven el 13,5% dels que aleshores miraven la televisió. Un any enrere, la xifra era semblant (335.000 televidents) però amb un share gairebé un punt i mig més elevat: 14,9%.

 

A Catalunya, la caiguda s’ha deixat sentir amb menys intensitat, ja que ha passat del 12,2% al 10,1%, és a dir, 1,1 punts de pèrdua.

Un desplaçament a la dreta

L’arrencada de María Casado també s’ha vist llastada per la sospita d’un esbiaixament de la nòmina de tertulians cap a la dreta. Respecte a la temporada passada, causen baixa tres dels opinadors progressistes (Fernando Berlín, Jesús Maraña i Antón Losada), que no han estat substituïts. En el cas de Losada, va explicar que plegava per voluntat pròpia, tot i que insinuava que ho feia justament per no ser cessat pel nou equip del PP: “Abandono per motu proprio TVE. A mi no m’esmorza ningú. Ja ho voldrien. Ha, ha. Keep trying [seguiu-ho intentant]”, piulava el comentarista al seu perfil de Twitter.

En canvi, a la bancada conservadora hi ha hagut una baixa (la periodista de La Razón Esther L. Palomera) i s’hi han incorporat dues veus: Pilar Gómez, del mateix diari, i Edurne Uriarte. Aquest nomenament , fet públic un cop ja engegada la temporada, ha estat especialment polèmic, ja que es tracta de la dona del ministre de Cultura, José Ignacio Wert. Uriarte és catedràtica de ciències polítiques i columnista a ABC i Mujer Hoy.

Aquest desequilibri va motivar que la presentadora de l’espai, María Casado, declarés que l’elecció dels tertulians no passava per les seves mans, sinó que era responsabilitat del cap d’informatius, Julio Somoano. El motiu adduït és que els fitxatges es fan en relació amb tot RTVE i no només per a un programa.

Un altre canvi que hi ha hagut en aquesta nova temporada és que s’han incorporat les portades de La Gaceta al recull de premsa, una vella reivindicació del mitjà, que havia demanat als seus lectors que escrivissin al programa en temps de Pastor per demanar-ho.

Les crítiques pels relleus de noms van ser contestades pel president de RTVE, Leopoldo González-Echenique, durant la primera compareixença que va fer davant el Congrés, el 25 de setembre passat. Va negar que s’haguessin fet “purgues” i va assegurar que els seus caps “no eren a Gènova”, en referència al carrer on el PP té la seu.

Advertisements
Categories:Comunicació, Notícies
  1. Encara no hi ha cap comentari.
  1. No trackbacks yet.

Deixa un comentari (els comentaris amb caràcter ofensiu i/o racista o que no estiguin relacionats amb la notícia seran esborrats i denunciats immediatament)

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: