Pàgina d'inici > Notícies > El carril bus-VAO de la C-58 entra en funcionament per descongestionar l’accés a Barcelona

El carril bus-VAO de la C-58 entra en funcionament per descongestionar l’accés a Barcelona

BARCELONA >>El carril bus-VAO no estarà obert totes les hores ni els cap de setmana. Barcelona estrena una infraestructura per regular la congestió als accessos a la ciutat. El nou carril bus i per als anomenats Vehicles d’Alta Ocupació (VAO) per sobre de la C-58 entra en funcionament aquest dilluns.
 

La infraestructura obre portes per a autobusos, taxis, motos i cotxes per a persones amb mobilitat reduïda, amb més de tres ocupants i ecològics. El carril espera rebre més de 300 autobusos al dia i més de 7.500 vehicles dels 150.000 que diàriament surten o entren a la ciutat entre setmana.

La via està formada per dos carrils de circulació de 6,8 quilòmetres de longitud que uneixen l’avinguda Meridiana de Barcelona i Ripollet.

Obert mig dia i entre setmana

El carril bus-VAO tindrà un horari i unes normes d’ús. D’entrada, estarà obert entre setmana de 6.30 a 13.00 hores en sentit entrada a Barcelona, i de 16.00 a 22.00 en sentit sortida de Barcelona.

A la resta de les franges horàries els carrils estaran tancats, així com també els caps de setmana. Tot i això, es podran obrir en funció de les necessitats de mobilitat.

Qui hi pot circular?

El carril està pensat per a autobusos i vehicles especials o amb molts ocupants. Aquí entren: taxis, turismes o vehicles mixtos amb tres o més ocupants, motocicletes, vehicles per a persones amb mobilitat reduïda i vehicles ecològics.

Tant els de mobilitat reduïda com els ecològics hauran d’anar identificats. Els primers amb l’etiqueta V-15 al parabrisa. Els segons, els de baixes emissions, també necessiten una etiqueta que poden aconseguir a la web ecoviat.com. Un cop registrats, rebran una etiqueta identificativa. Fins ara se n’han repartit 1.300.

Multa de 200 euros

Segons dades de la Generalitat, dels 150.000 vehicles diaris que circulen per aquesta via, un 5% transporta tres o més ocupants. Així, uns 7.500 vehicles podran utilitzar la nova infraestructura, a més dels cotxes elèctrics i ecològics.

Això sí, la infraestructura compta amb un espai central reservat perquè els Mossos d’Esquadra vigilin que hi circulen els vehicles autoritzats. Si algú se salta la norma, com el cas del conductor de Madrid que circulava acompanyat per una maniquí, li podran caure 200 euros de multa.

Autobusos exprés

Amb el nou carril s’estrenen quatre línies d’autobusos exprés interurbans, els denominats Exprés.Cat: Barcelona-Ripollet, Barcelona-Sabadell, Barcelona-Terrassa i Barcelona-Cerdanyola del Vallès- UAB.

La línia de Ripollet tindrà una freqüència de 10 minuts en hora punta, 15 minuts en hora vall. El recorregut és de 30 minuts. La de Sabadell passa cada 15 minuts i triga també mitja hora. La de Terrassa és cada 20 minuts i en triga 40. I la de Cerdanyola passa cada 20 minuts. La parada a Barcelona de les quatre línies és Sagrera-Meridiana, amb correspondència amb el Metro i Rodalies.

Són la punta de llança de les 40 línies que ha dissenyat el govern per concentrar el 40% de la demanda de mobilitat, amb 21 milions de passatgers cada any.

El nou carril ha costat 80 milions d’euros finançats al 50% entre fons de la Unió Europea i l’empresa pública Tabasa. Està gestionat pel Servei Català de Trànsit.

 

324.cat

Anuncis
Categories:Notícies
  1. Encara no hi ha cap comentari.
  1. No trackbacks yet.

Deixa un comentari (els comentaris amb caràcter ofensiu i/o racista o que no estiguin relacionats amb la notícia seran esborrats i denunciats immediatament)

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: