Pàgina d'inici > Catalunya, Notícies, Societat > Aquest diumenge se celebra arreu del món el Dia Mundial en Record de les Víctimes d’Accidents de Trànsit

Aquest diumenge se celebra arreu del món el Dia Mundial en Record de les Víctimes d’Accidents de Trànsit

BARCELONA >> Celebració del Dia en Record de les Víctimes de TrànsitLa DGT ha encetat un nou sistema de recompte, segons el qual el nombre de ferits greus és el doble del que es pensava fins ara i el de ferits lleus, es multiplica per cinc.

 

Habitualment es posa l’accent en la xifra de morts per mesurar la tragèdia que suposa un accident de trànsit. No obstant això, aquest any com a novetat la DGT ha decidit concretar mésles dades de ferits, persones que després de sobreviure a un accident han de conviure amb complicades seqüeles que els limiten la vida quotidiana.

Aplicant un nou mètode que combina les fonts policials amb informació procedent de l’Institut Nacional d’Estadística i el Ministeri de Sanitat, la DGT ha calculat que l’any passat, va haver-hi 22.184 persones que van sofrir una ferida greu com a conseqüència d’un accident de trànsit i 548.777 ferits lleus. Són molts més dels que es creia fins ara a partir de les fonts policials (11.247 ferits greus i 104.290, lleus).

A més de tots els costos personals i familiars que suposa per a les famílies un accident de trànsit, el drama dels accidents també té un cost econòmic. La DGT ho ha xifrat en al voltant d‘11.089 milions d’euros, l’1 per cent del Producte Interior Brut (PIB).

Associacions de víctimes demanen l’equiparació d’indemnitzacions i critiquen la indefensió de les noves taxes judicials 

Actualment, les associacions de víctimes de trànsit, les companyies d’assegurances i l’Administració estan negociant una reforma del Barem d’Accidents que regula les indemnitzacions que reben les víctimes d’un accident per poder afrontar millor els costos que suposa a una persona que es queda en cadira de rodes o té una altra discapacitat després d’un accident portar una vida normal.

En aquest sentit, creuen que s’ha de millorar la legislació amb els mateixos drets que les víctimes a Europa, on les indemnitzacions són més grans. De fet, en països com Itàlia, les indemnitzacions a víctimes poden ser entre un 40 i un 300 per cent superiors a les que es donen a Espanya, com va explicar fa poc l’advocat José Pérez Tirado, expert en aquests temes, en una compareixença a la Comissió de Seguretat Viària del Congrés.

El conjunt de les associacions que representen a Espanya les víctimes d’accidents de trànsit s’han mostrat “alarmats” pel Projecte de Llei pel qual es regulen les taxes en l’Administració de Justícia i han exigit que s’eximeixi del pagament d’aquestes taxes les famílies que exerceixin el seu “dret a demanar una indemnització” després de tenir un accident.

Les associacions de víctimes d’accidents de trànsit han subratllat que si es vol “una societat justa no es poden limitar els drets de les víctimes” i han apuntat que el Projecte de Llei de taxes judicials afecta “un dret fonamental, com és el dret a la tutela judicial efectiva i l’accés a la justícia per part dels ciutadans”.

Així mateix també convé recordar que el SCT va posar en marxa a finals de març passat l’Oficina d’Atenció a les Víctimes d’Accident de Trànsit (SIAVT), un servei pioner a l’estat espanyol que pretén cobrir les necessitats informatives i orientatives de les víctimes d’accident de trànsit i dels seus familiars. Fins al 9 de novembre 352 persones s’han posat en contacte amb aquest servei per rebre assessorament i han generat un total de 457 consultes.

Les Nacions Unides han declarat el Decenni d’Acció per a la Seguretat Viària 2011-2020

A més d’instaurar el tercer diumenge de novembre com a Dia Mundial en Record de les Víctimes d’Accidents de Trànsit, el Decenni d’Acció per a la Seguretat Viària 2011-2020 és un pla per donar suport a accions locals i nacionals coordinades a escala mundial, per reduir una “pandèmia” que afecta milions de famílies al món.

S’encoratja els països a aplicar mesures de gestió de la seguretat viària, de millora de les vies per garantir una mobilitat més segura; a fabricar vehicles més segurs amb tecnologies de seguretat per a tots; a elaborar programes integrals per als usuaris més vulnerables, i a aportar respostes després dels accidents de trànsit.

324.cat

Anuncis
  1. Encara no hi ha cap comentari.
  1. No trackbacks yet.

Deixa un comentari (els comentaris amb caràcter ofensiu i/o racista o que no estiguin relacionats amb la notícia seran esborrats i denunciats immediatament)

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: